23 Nisan 2007

23 Nisan Kutlu Olsun!

ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ


Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.

Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahilî ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.

Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!


Gazi Mustafa Kemâl ATATÜRK

20 Ekim 1927

Ata'mızın gelecek nesillere hediye ettiği bu güzel bayramı, gelecek nesillerimizin, gelecek endişesi duymadan kutlamalarını diliyorum...

Not: Şarkıları, özellikle çocukluğumdaki şarkılar olduğu için, bu videoyu tercih ettim!

10 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Dilek,

Ben de 23 nisan ulusal egemenlik ve cocuk bayramimizin tum cocuklarimiza mutlu ve kutlu olmasini dilerken, bu vesile ile, aziz ATA'mizi bir kez daha saygi ile aniyorum.

Sevgiler ve iyi haftalar.

Punto dedi ki...

Ülke olarak geldiğimiz noktada "Cumhuriyet"in, çocuklarımızın ne kadar önemli olduğunu sanırım anlamışızdır.

ipek dedi ki...

Dilek ciğim,
Çok güzel bir seçim yapmışsın. Ben bu videoya denk gelmedim; raslasaydım, ben de bunu seçerdim.
Çok teşekkürler paylaştığın için.
Sevgiler
ipek

Sanem dedi ki...

Su an cocuk olup, bu gosterilerde bulunmayi nasil isterim, su sarkilari avaz avaz soylemeyi her beraber !

pecete dedi ki...

Atam, sen rahat uyu. Bir kişi kalsak dahi burdayız, varız, varolacağız. Bayramımız kutlu olsun.
Dilek'ciğim ellerine sağlık...

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Berceste, ne kadar önemli bir dilek bu, aynen katılıyorum. Sevgiyle nice bayramlar...

Berceste dedi ki...

Teşekkürler ve sevgiler Aybike.

Bizler evet, anlayamayanların başına darısı Akın amca!

Ben de seninkini çok sevdim İpek :) Sevgiler...

Seni kim tutar Sanem :) Söylemekte serbetsin, katılımı da ileride kendi çocuğunla gerçekleştirebilmen dileği ile...

Çok anlamlı bir mesaj olmuş Ayşem, teşekkürler.

Nice bayramlara Nazlı! Sevgiler...

Adsız dedi ki...

önce onayliyorsun sonra yayinliyorsun ya, hani ben de buaralar demir eksikliginden midir nedir biraz bunadim ya, bu posta yorum yazdim saniyordum, hatta okadar emindim ki cok sasirdim :) neyse gecmis bayramimiz kutlu olsun!

Berceste dedi ki...

Senin de Rahşan'ım. Görür görmez yorumları yayımlıyorum Rahşan. Pek geciktirdiğim olmuyor. Cevapları toplu yazmaya çalışıyorum ama yorumları yayımlamakta gecikmediğimi sanıyorum :) O demirlere benden selam söyle ;-)

Adsız dedi ki...

Dilegine katilmamak mumkun degil Bercestecim...Tuylerim diken diken oldu videoyu izlerken...SAgol paylastigin icin...